Zestaw akcji, mających zastosowanie w procesie optymalizacji

Pozycjonowanie i optymalizacja to dwa terminy, z którymi mogą się spotkać właściciele stron internetowych. Są niezbędnym detalem procedury dochodzenia do najwyższych pozycji w listach wyszukiwania. Stosuje się je tuż po otrzymaniu raportu zamykającego audyt, który ma odnaleźć w strukturze serwisu wszelkie niedociągnięcia.

I. Wersja na urządzenia mobilne


Wzrost znaczenia wersji mobilnych staje się faktem. Coraz więcej zapytań do wyszukiwarek pochodzi z urządzeń mobilnych takich jak tablety i smartfony. Nie sposób bagatelizować tego trendu. Google już od dłuższego czasu stosuje rodzaj oceny faworyzujący wersje mobilne portali. Jeśli serwis nie posiada działu mobilnego, należy bezzwłocznie naprawić ten błąd, tak by w przyszłości ocena strony pozwalała na osiągnięcie najwyższych pozycji na listach wyszukiwarek.

II. Miłe adresy URL


Adresy domenowe powinny być przyjazne dla użytkowników. Nieprzewidywalne ciągi znaków używane w adresach podstron nie kojarzą się z niczym znanym, a już na pewno nie z tematem przeglądanego portalu. Przyjazne linki są użyteczne nie tylko dla ludzi. Dobrze odbierają i oceniają je również roboty wyszukiwarek. Do tworzenia użytecznych linków we własnym serwisie można użyć modułu rewrite.

III. Konstrukcja strony


Logika i planowanie od podstaw to fundamenty dobrze skonstruowanego serwisu. Większość działań służy wygodzie użytkowników. Jest też wiele działań, które wykonywane są, by przypodobać się algorytmowi wyszukiwania. Trzeba znaleźć złoty środek. Balans, który pozwoli na stworzenie portalu odwiedzanego przez tłumy i dającego się bez przeszkód pozycjonować.

IV. Key words


Wszystkie wyszukiwarki potrzebują drogowskazów, którymi są słowa kluczowe. Dzięki tym ciągom znaków używanych przez internautów przeglądarki mogą znaleźć i zaprezentować zestaw stron pasujących najbardziej do zapytania.

V. Optymalizacja zgodna ze słowami kluczami


Słowa kluczowe muszą się pojawić na stronie wielokrotnie, jednak nie w nadmiarze. Wyczucie ilości jest cechą dobrych optymalizatorów. Nie należy stosować zbyt dużej ilości różnych słów odnośników (o tym za chwilę). Powinny być naturalnie rozłożone na całej stronie. I znaleźć miejsce w nagłówkach każdego rzędu od h1 do h6. Oprócz podstawowego wystąpienia w kontekście powinny się znaleźć odmiany przez przypadki i osoby. Trzeba korzystać z gramatyki języka i możliwości, jakie daje.

VI. Słowa kanibale


Słowa kluczowe mogą się nawzajem kanibalizować. Dzieje się tak wtedy, gdy takie samo słowo zostaje użyte do pozycjonowania kilku podstron. Wtedy decyzja o wyświetleniu w wynikach wyszukiwania pozostaje po stronie wyszukiwarki. Loteria algorytmu może nie być zbieżna z zamiarami twórcy strony. Wyniki wyszukiwania zwykle wtedy są niestabilne.

VII. Duplikacja treści. Nie rób tego!


Kopiowanie treści jest często popełnianym błędem przez niewprawnych pozycjonerów. Duplikacja może dotyczyć treści w obrębie serwisu, gdy ten sam tekst pojawia się w kilku miejscach różnych podstron albo kopie artykułów umieszczonych na innych stronach w sieci. Artykułu muszą bezwzględnie być unikalne. Najlepiej napisane na zamówienie wprawnym piórem doświadczonego copywritera z praktyką.

VIII. Linkowanie wewnętrzne


Odnośniki są dla serwisu jak układ nerwowy dla organizmu. Dzięki niemu przepływ informacji jest sprawny. Należy przyłożyć się mocno do wykonania logicznego i działającego bez zgrzytów systemu linkowania wewnętrznego. Na początku najlepiej rozrysować go na kartce papieru i dopiero wtedy nanosić zmiany. Całościowe ujęcie może ujawnić kolidujące ze sobą połączenia.

IX. Szybkość ładowania plików


Dla szybkiego ładowania się strony poświęca się czasem sprawy prezentacji szczegółów graficznych. Jak jest ważna, przekonują się ci, których serwis jest omijany przez internautów, którzy są coraz bardziej nieciepławy.